Cinikus motoros

Ez motorozás közbeni, motorozással kapcsolatos gondolataim helye. Nem észosztás, nem én mondom meg a tutit. A hozzám hasonlóan gondolkodó őskövületekhez szólok, a magam kedvére. Ha nem ilyen vagy, csak frusztrálni fognak e sorok, sőt, legtöbb esetben érteni sem fogod a finom célzásokat, iróniát, mondanivalót. De biztos megvan a magad helye ... csak máshol. Tehát vigyázat! Felkavaró tartalom következik. :)

Friss topikok

HTML

Statisztikusok

2017.09.15. 16:09 | Loren Kriszta | Szólj hozzá!

 Csak mert érzem, hogy az eddigieknél is gyakoribb jelenség lesz ez most, a szezon végének közeledtével. ;)

 Mára immunissá váltam arra, hogy minden mozdulásról fotók ezrei készülnek melyeket aztán azon nyomban meg is kell osztani, de –még- ökölbe szorul a lábujjam, mikor azt érzed fontosnak elmondani egy túra, vagy egy szimpla napi-hétvégi motorozással kapcsolatban hogy mennyi kilométer, mennyi idő alatt –no és persze hogy „kipipálva”-.

Mi ez? Verseny? Teljesítmény kényszer? Ebben méred az élményt? Vagy mi a szösz?

Persze, megint elfelejtettem, hogy „mutatni kell” világ van. Hiszen ezek elvileg objektív számadatok és ezzel bizonyíthatod magadnak, vagy a külvilágnak hogy te mekkora motoros király vagy!

Fenét!

Nem, engem, ez cseppet sem érdekel! Vagy legalábbis nem ezzel fogod felkelteni a figyelmem, pozitív értelemben pedig végképp nem. Ellenben ha megírod és képekkel piszkálod tovább a csőröm, hogy itt ezt és ezt láttad, ami feledhetetlen volt, vagy ezen és ezen az útvonalon élmény volt motorozni mert…-és itt opcionális kinek mi jön be-, akkor elkezdek odafigyelni. Ühüm, ez érdekes hely lehet, tán utána kellene nézni! Ekkor, és csakis ekkor érdekel, hogy nagyjából mennyi időre van szükségem az én tempómmal, tankommal és egyéb igényeimmel.

De úgy látom az élmények ma már sokadlagos tényezők. Ám ami nagyon fontos, az a kilométer/ időintervallum, a teljesítmény. Lehetőleg minél kevesebb idő alatt minél több. Én ezt csak a versenyzőknél tartom érdemnek, hiszen ott fontos, hogy egységnyi idő alatt mekkora távot teszel meg. A réteg, akiknél ezt a jelenséget tapasztalom az, akik komplexussal küszködnek, vagy felveszik azt az inget, ami nem is rájuk lett szabva, vagy egyszerűen csak érzik, hogy lószart sem motoroztak még, és mutatni-bizonyítani kell (MÁSNAK) hogy ők biza mennek.

Persze gondolhatod - ahogy fent is írtam -, a számok objektív dolgok. Aha, a frászt! Ezt csak akkor hiszed el, ha mindig azonos, vagy közel azonos minőségű utakon haladsz A-ból B-be.

Van egy ósdi viccem a statisztikák valóságtartalmáról.

3 statisztikus elmegy vadászni. Egyik a vad elé lő 5 méterre, a másik a vad mögé 5 méterre, mire a harmadik ujjongani kezd!  „Eltaláltuk! Eltaláltuk”.

Nos, körülbelül ez a statisztika.

Miért is? Egyszer gyere el velünk és megtapasztalod (Jaj istenem, nehogy gyere! :p).

 

Kaptam egy a képet:

 statisztikusok.jpg

No, valahogy így. ;)

 

De kibontom, nyugi!

Személyes illusztráció: A terv erre az évre újra Montenegró volt, ám most inkább a tengerparti szakaszokra gyúrtunk rá a Durmitor helyett/mellett. Nem jött össze, mert nálunk a barátság az bizony nem az a bizonyos táltos hímivarszerv, ezért mikor barátunk motorja halasztást kért, magától értetődő volt, hogy jövőre tolódik a történet. Új helyszín szintén emiatt kilőve, ezért úgy döntöttünk idén itthon nyaralunk. És nyaralunk, azaz túlélő helyett, ez most laza túra lesz, sok láblógatással és –bizony, bizony  -  relatív kevés kilométerrel. Vagy amennyire sikeredik, ahogy KEDVÜNK lesz, AHOGY JÓLESIK. Nos a vízparton dögléssel és az ezeken a napokon történő minimális (nem tudom mennyi km) környékbeli motorozással töltött négy nap, valamint egy egész motorostalálkozós hétvége nem tett jót a tizenegy nap statisztikájának. Ez tiszta sor, de hogy kettőszáz és kettőszáz kilométer között mekkora különbség lehet, arról tán fogalmad sincs.

Ennek saját élményű megtapasztalásához javaslom  pl. a Bükk egy - nyomvonalú erdei szerviz „útjait”. Nem, nem a Miskolc - Lillafüred - Felsőtárkány fotel-motel szerpentint! Nem! Hanem a térképen paraszthajszállal felrajzolt „utat”. Mikor a kutas sapkáját feltolja, miközben homlokát vakargatja útbaigazításos kérésedre válaszolván, mikor azt sem tudod merre vagy, lesz-e egyáltalán lakott település az össze-vissza kacskaringózó, 2.-3.- fokozatban való haladást megengedő, közvetlenül melletted ácsingózó szakadék és útra dőlt fák övezte visszafordító kanyarok tömkelege után, vagy tankod kiszáradván új falut alapítasz a fák között. Mindezt chopperrel, low riderrel, vagy hívd, aminek akarod motorral, de semmiképp nem terepre álmodottal. Hiszed vagy sem, ilyenkor baromi hosszú tud lenni 100-200 km is. Mikor egy 40 kilométeres utat 160-ra duzzasztasz e fent ecsetelt erdei utakkal, no barátom, akkor számolgasd a kilométereket. :D

 

Gyk: a post célja és valódi mondanivalója az, hogy mennyire nem számítanak csupaszon a számok. ;)  Száz kilométer autópályán, közúton, alsóbbrendű úton, kátyús úton, murvás úton, köves úton, úttalan úton, földúton, - Gombóc Artúr után szabadon. :D – rohadtul mást jelent, és a motor komfortját, teljesítményét, a te fittségedet, vagy épp fáradtságodat még nem is említem, tehát ne ezzel foglalkozz, nem vagy te statisztikus, ne ez legyen a mértékadó. Egyszerűen

ÉREZD JÓL MAGAD MOTOROZÁS KÖZBEN!

 

 


Címkék: túra motorozás bizonygatás mutatni kell

A bejegyzés trackback címe:

https://cinikusmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr712830882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása