Cinikus motoros

Ez motorozás közbeni, motorozással kapcsolatos gondolataim helye. Nem észosztás, nem én mondom meg a tutit. A hozzám hasonlóan gondolkodó őskövületekhez szólok, a magam kedvére. Ha nem ilyen vagy, csak frusztrálni fognak e sorok, sőt, legtöbb esetben érteni sem fogod a finom célzásokat, iróniát, mondanivalót. De biztos megvan a magad helye ... csak máshol. Tehát vigyázat! Felkavaró tartalom következik. :)

Friss topikok

HTML

Testeden a jel...

2015.08.11. 22:50 | Loren Kriszta | 6 komment

Testemen a jel… Kezdődik a jól ismert (ismert?!) nóta. Valahogy ez jutott eszembe, mikor két év önkéntes száműzetés után pár hete újra motorostalálkozóra vetemedtünk. Két év motorostalálkozó, vagy ahogy ma hívják mocitali nélkül. A távolmaradás okai egyszerűek. Nem, nem a motort tettük le, bár nincs folyamatos fotódoku a Nagy Testvér oldalon. :)

Tehát két év. Ez idő alatt szinte teljesen kicserélődött a közönség. De nem csak hogy kicserélődött, hanem úgy látom, mindenki kényszert érez, hogy valami virítson a hátán. Összeálltunk, mint az a bizonyos bugyi, ittunk együtt párszor, lehet hogy motoroztunk is, nosza! Legyen felvarró! Okosan csinálják, már nem szerepel az MC az elnevezésekben, hiszen akkor kötelezettségek is lennének, meg szamárlétra, meg több más nyalánkság. Csak kapkodtam a fejem, annyi MBK, ME, és egyéb gittegylet forgott körülöttem. Sokadszorra gondolkodtam el. Csapatunk, ahol 15 éve rontom a levegőt, soha nem érzett kényszert hogy valami jelet viseljen. Illetve egyszer pár évre beköltözött egy kakukk, ő akart mindenáron, egyenpólót, találkozót meg az öregistent, aztán ahogy jött, úgy ment is, frusztrációjában utoljára még belerúgva a társaságba. Szóval felvarró, egyenpóló nélkül tartozunk és tartunk össze. Jó nekünk így. Oda megyünk ahova akarunk, azzal barátkozunk akivel akarunk, és jót nevetünk mikor pár éve motorozók matricával a hátukon kezdenek el szigorkodva méregetni.

Igen, méregetni. Mert úgy vettem észre ez a jel komoly pszichés változásokkal jár. Aki viseli, mindjárt ősbájkerré változik, nem emberekkel, hanem jelekkel, csoportosulásokkal barátkozik. Valamikor réges-régen, A JEL viselésére komoly próbatételek és évek után lehetett jogosult az arra vágyó. Ezeket a lépcsőket ugyan nem, de a külső jegyeket, viselkedésmódokat, rituálékat már profin levették embereink, sőt lédijeink, hiszen ezekben a körökben a nők is viselik a falka jelet.

Kedvencem az a felvarró, ahol a szabad bájkerséget hirdeti kísértetiesen colorra hajazó formában viselője. Na, ez az igazi hasítás. Szabad vagyok, egy szabályokkal övezett csoportjel viselésével (ékagyúak biztos nem értik, de TI remélem igen).

noneclub.jpg

Persze értem én, hogy az összetartozás, meg a free és a többi közhely. De sok. A bikert nem téveszti meg, maximum a privát hiszi, hogy ez valami komoly dolog, és viselője letett pár dolgot az asztalra. Eszembe jut a sok bába közt elvész a gyermek jelensége. Ha már mindenkinek van, épp különlegességét veszíti el. Lassan olyan lesz, mint a bukósisak. Kötelező.

Ám a buli vége felé azért komolyan aggódtam, vajon elindul-e motorom annak ellenére, hogy nincs rajtam falkajel? :)

 

Kép forrása: boreger.hu

.


Címkék: motorosok motorostalálkozó felvarró

A bejegyzés trackback címe:

https://cinikusmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr747699960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loren Kriszta 2015.08.12. 18:00:45

@NaNa: Elvileg van a post alján egy FB tetszik gomb. A blog.hu -n nem tudom van-e ilyen lehetőség, még nem foglalkoztam vele.

Ciprián Hodor 2016.03.01. 09:20:22

Szia Kriszta,
Többnyire egyetértek veled az írásaid kapcsán, sőt:)
Ezzel a bejegyzéssel is, viszont egy dologgal nem. Az MBT-k nagy része hivatalosan és szigorú szabályok alapján működik. A baráti társaságok sem aggathatnak magukra bármit. Ha látsz valakin hát patchet, akkor az az MC-k által hivatalosan elfogadott dolog, sőt a színekből ki lehet következtetni, hogy melyik MC-alá tartozik az adott társaság. Vagy esetleg egy support jelöléssel. A legtöbb MBT- nél ugyan úgy működnek a lépcsők, a tagfelvételek. Rendelkeznek klubházzal. Nyílván a szabályozás nem olyan szigorú mint az MC-k esetében, de már voltam olyan MBT- nél vendégségben akik ugyan úgy működtek. Ezek a társaságok az MC-k vezetésével, 3 havonta egy kistérségi gyűlést tartanak, ahol az összes területileg illetékes MC és MBT megjelenik. Nem mondom, hogy nincsenek gittegyletek, de mára már ezek ki lettek szűrve többnyire:)
Amúgy pedig teljesen igazad van!

Loren Kriszta 2016.03.01. 19:59:36

@Ciprián Hodor:
Szia Ciprián!
Köszönöm észrevételed, és emberi, építő hozzászólásod. Valóban igazad van, elkövettem a hibát, amit én sem kedvelek másoknál. Általánosítottam. Egyetlen mentségem van, nem szeretek bíróságra járni. :)
Konkrét egyesületekre, ill. csoportosulásokra gondoltam, olyanokra, akiket ismerek, és akiknél tudom nem jártak be semmilyen szamárlétrát, sőt, pl. rendőrségi kötődésük, illetve hozzájuk dörgölőzésük okán nem hinném (sőt tudom) az MC-k nem különösebben rokonszenveznek velük, és akkor finom voltam.
Ezekről a gittegyletekről szólt például ez a blogom, és ezért is írtam, hogy rengeteg van, így nehéz megkülönböztetni a búzát az ocsútól. Szerintem ez nektek sem jó (ha jól értelmezem tagja vagy egy társaságnak).
1990 óta járok motorostalálkozókra, zömében ugyanazokhoz, ugyanoda, így látom mennyi új ember lett hirtelen, és milyen magasan van az orr. Nagyon sok esetben a semmire, ráadásul az enyémtől élesen elütő értékrenddel, általam is ismert múlttal. Észreveszem, zavar, jólesik magamból kiírni. Ennyi.
Mélyebben pedig nem szeretnék belemenni, mert az már politika. ;)
Szeretem, és szeretném az embereket gondolkodásra serkenteni, ezért bízom még mindig benne, hogy elég az utalás, a sorok közötti olvasásra felszólítás. Hozzászólásod rávilágított, hogy immár idegenek is olvassák agymenéseimet, így a jövőben körültekintőbb leszek…legalábbis igyekszem. Mert én sem vagyok hibátlan :)

Ciprián Hodor 2016.03.01. 22:16:33

@Loren Kriszta:
Szia Kriszta,

Régóta olvasom a blogod, szinte a kezdetektől. Ugyan azt a korosztályt és értékrendet képviseljük, csak az én derekam nem bírja már a merev vázat:)Jókat szoktam nevetni, ahogy tükröt tartasz a felhigult "motoros társadalomnak". Tudom melyik társaságra gondoltál az írásodban és mégegyszer, teljesen egyet is értek veled! Reméljük, hogy egyre kevesebb fenhéjázó, "szigor nézésű" priváttal fogunk találkozni a rendezvényeken, de bizonyos számban mindig jelen lesznek. Legalább lesz aki meg veszi a fríbájker felvarrót, meg a farkasos pólót, nekünk pedig lesz min tovább kacagni.
További sok sikert a bloghodhoz:)

Loren Kriszta 2016.03.02. 21:42:37

@Ciprián Hodor:
Sejtettem a korosztályi hasonlóságot. A merevváz illetve kvázi merevváz meg nem érdem, hanem mazochizmus. :) Köszönöm a visszajelzésed (és a többiekét is privát üzenetben, ill. ilyen-olyan módon), írni fogok, mert szükségem van rá, könnyebb így. ;)
Nincsenek illúzióim, igen, a fogyasztói társadalmat képviselő réteg is megmarad, nem kell aggódnia a forgalmazóknak, kereskedőknek. Majd igyekszünk elkerülni egymást. :D
süti beállítások módosítása