Cinikus motoros

Ez motorozás közbeni, motorozással kapcsolatos gondolataim helye. Nem észosztás, nem én mondom meg a tutit. A hozzám hasonlóan gondolkodó őskövületekhez szólok, a magam kedvére. Ha nem ilyen vagy, csak frusztrálni fognak e sorok, sőt, legtöbb esetben érteni sem fogod a finom célzásokat, iróniát, mondanivalót. De biztos megvan a magad helye ... csak máshol. Tehát vigyázat! Felkavaró tartalom következik. :)

Friss topikok

HTML

Támadnak a „Kávéversenyzők”! – A cafe racerek újra divatban

2011.01.11. 22:23 | Loren Kriszta | 2 komment

Már abban a pillanatban megbántuk, mikor 2004-ben kényszerből eladtuk Guzzimat. Mivel helyihülye vette meg, és ennek ellenére nem lehetett vele találkozni, éltünk a gyanúperrel hogy nem használja, így gondoltuk visszavásároljuk és megépítjük belőle a különleges Cafe Racert. Nem volt rég,  2006-ot írtunk. Sajnos ez nem valósult meg. Nem rajtunk múlott.


A Cafe Racer típus mindig is tetszett, ám hazugság lenne azt állítani, hogy ez az álomforma. Ennek ellenére, mint funkcionáló esztétikai tárgy az első sorban állt.
A deszkapályás formák életre kelését is megjósoltuk, a Cafe Racer sem váratott sokáig magára. Itt az új építési divat. Nincs ezzel semmi baj, ez legalább nekem is tetszik, csakúgy, mint még néhány más stílus, és nem utolsó sorban motorozni is lehet vele.  :)
Nos, hát akkor nem térek ki én sem az áradat útjából, jöjjenek Sportster Cafe Racerek! ...

No de mit takar a Cafe Racer mint stílus, mint kifejezés? A Café Racer, Angliából indult az 1960-as években. Nevét egész egyszerűen onnan kapta, hogy kávézókban gyülekeztek a versenyezi vágyó motorosok. A leghíresebb hely a londoni Ace Cafe lett, ami ezt a pozícióját tartja a mai napig.
A Cafe Racer típusú motorok jellemzői a félidom, kereklámpa, szimpla ülés, lefordított kormány, tuningolt blokk és nagymértékben javított irányíthatóság, könnyítések és kívánnivalót hagyó ergonómia. Persze ha hiányzik a félidom (én max idomnak hívom), attól még lehet khmm stílustiszta. :)  Az Ősök kedvelt márkái a BSA Goldstar, Triumph Bonneville, Norton, a különleges Triton. Ennek oka nem csupán a lokálpatriotizmus volt, hanem a minimális importot terhelő védővám. A motorhoz hamar kialakult a hozzá illő motoros is. Bőrdzseki, napszemüveg, bőrsapka (képzeld el kb. Marlon Brando-t A vad-ban).
Persze Amerika sem maradhatott ki, így megérkezett ’77-ben a Harley Cafe Racer is, bár a Sportster nehezebb volt mint a fenti motorok, a formát tudta hozni, sőt, még motorozni is lehetett/lehet vele. Aztán 1978-ban a Ducati GTS 900 és a többi ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mivel hazairól nem tudok, így a neten szedtem össze pár Ironhead Cafe Racer motort.

Nem tudom Heminek igaza van-e, mikor vigyorogva teszi fel a kérdést, napjaink dúló divat tevékenységére:

„Innen ered a mai „mocis kapcsizás”?! ;)”


Ha kíváncsi vagy a teljes írományra és képekre, gyere ide! :

shovel-head.hu/culture.html



 


Címkék: harley davidson cafe racer guzzi ironhead harli shovel head

A bejegyzés trackback címe:

https://cinikusmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr562577681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

z.ody 2011.11.03. 01:41:19

üdv!
Én most építek egy cafe- t Honda cb 750-ből. Ha érdekel itt megnézheted: www.cb750cafe.blog.hu
Zoli

Loren Kriszta 2011.11.03. 20:29:08

@z.ody: Szia! Hát persze hogy érdekel! :)
Megnéztem, átolvastam.
Kemény meló lesz, sok sikert hozzá!
Töltögesd csak szorgalmasan a fejleményeket, mert nagyon érdekes! ;)
süti beállítások módosítása