Cinikus motoros

Ez motorozás közbeni, motorozással kapcsolatos gondolataim helye. Nem észosztás, nem én mondom meg a tutit. A hozzám hasonlóan gondolkodó őskövületekhez szólok, a magam kedvére. Ha nem ilyen vagy, csak frusztrálni fognak e sorok, sőt, legtöbb esetben érteni sem fogod a finom célzásokat, iróniát, mondanivalót. De biztos megvan a magad helye ... csak máshol. Tehát vigyázat! Felkavaró tartalom következik. :)

Friss topikok

HTML

Kinek az érdeke? - Érdeklobby a mi bőrünkre

2011.01.18. 10:04 | Loren Kriszta | 5 komment

Fontos ember lettem. Egy ember a tömegből, akinek a szavazatára szükség van. 
Már megint.
Most éppen ahhoz kellek, hogy B-s jogsival lehessen 125-ös motort (125 cm3 már nem robogó!) vezetni. Bárkinek. Kösz nem.
Lehet utálni, lehet köpködni. Több mint 20 éves tapasztalattal a hátam mögött azt mondom nem jó ez. Mármint nekünk, motorkerékpárral közlekedőknek nem jó.
Jön az ócska duma. Szavazzunk, mert többen leszünk és sok lúd disznót győz. Ez hülyeség. Egyrészt nem akarok „sokan lenni”. Utálom, mikor nagyhalmazú statisztikai adat vagyok. Másrészt gyermeteg dolog azt feltételezni, hogy majd ettől megváltozik az autósok hozzáállása a motoron közlekedőkhöz.  
Nem, polgár miután letette újabb státuszszimbólumát és visszaült kocsijába, ugyanúgy le fog tolni az útról, ahogy kocsija kulcsát szorongató barom lelép féktávolságon belül elém az útra, vagy EKKORA motoros matricával a hátsó szélvédőjén szándékosan bezár, fenntart, csak nehogy el tudjak menni mellette motorral a dugóban, ahol ő aszalódik. 
Rászabadul viszont egy olyan réteg az utakra, akinek fogalma sincs miként viselkedik egy motorkerékpár, és neki miként kell viselkednie egy motorkerékpáron, hogyan kell azt kezelni, a forgalmi vagy vészhelyzetet megoldani. Ha valóban csak fuss ide - fuss oda eszköznek kell, megfelelő a robogó. No és itt jön a másik „érv”. Mert az 50 köbcentis nem dinamikus, meg a jóléttől elhízott zsíros testet nem viszik kellőképpen. Nem tudom. Környezetemben több olyan motoros él, aki nap, mint nap robogóval jár dolgozni, ügyet intézni. Legtöbbjük 100 kilós, míg Babetta, vagy Piaggio, ritkán Simson nyög alattuk. Nekik jó. A célnak megfelel. 
Aki motorozni akar, az motorozik MZ-vel is, aki motorozni akar, az leteszi a jogsit. 
Viszont most majd jön Privát Béla, aki megvesz egy hatalmas, krómnak álcázott, álkéthengeres „csápper” izét, vagy egy burkolt Rossi replikát, beöltözik és hopp, máris motorossá vált. Szerinte. 
Aztán majd felébred, mikor a piros lámpánál nem teszi le a lábát. :)
Ez a kisebb baj, ezen majd jókat röhögünk. Hanem jön a többi motorvezetési baki, amiknek közvetve vagy közvetlenül szenvedői leszünk. Közvetlenül, mikor kifordul eléd, mikor kanyar előtt satu féket nyom, mikor egyszerűen elborul melletted. Közvetve, mikor másik, identitászavarral nem rendelkező autóstársa annyit szűr le ezekből a bénázó, balesetveszélyes helyzetet produkáló barmokból, hogy a motorosok hülyék, veszélyesek rám és félelmemet agresszióval tudom legjobban kompenzálni. A többi megy a maga megszokott útján ... sajnos. Ahogy borítékolható az is, hogy a „börtönéből szabadult sas lelkek” a hirtelen mámortól és „fííííílingtől” megkísérlik kihasználni a motor adta lehetőségeket. Húzzák a gázt ezeken a 120-130-al haladni tudó masinákon (hiszem még a sokak szemében ósdinak számító 125-ös MZ is elmegy vígan 120-at). Persze. Ezzel nem lenne nagy baj, csak aztán meg kellene állni, esetleg vészfékezni, kerülni, dönteni. Ja, és persze utast is vihetnek, így az ő mozgolódását is korrigálni, érte is felelni. 
Nem fog menni. Ti, akik motoroztok, tudjátok miről beszélek. Tudjátok mennyi gyakorlás, mennyi rutinszerzés van amögött míg megszerzed a jogsit, míg végigjárod a szamárlétrát, míg megszoksz egy új, vagy számodra új motort. Ők nem tudják, csak a tudatlanok bátorságával vetik majd bele magukat a pszichikai boxzsákként is funkcionáló forgalomba (vagy tökölnek huszonöttel amit egy bringás is tud). A fenti érzelmi viharok kiváltásán túl megszaporodnak az un. motoros balesetek. Ennek eredményeképp szigorítanak MINDEN motorkerékpárral közlekedővel szemben, és ismét kiemelt figyelmet és törődést fogunk élvezni a szervektől. A „nekem most kell és mindjárt, mert jár” elvet követő mazsolák közül kikerülő áldozatokról nem is beszélve.
Ja, egy kör jól jár! A motorkereskedő. Kiárulja porosodó, eddig senkinek sem kellő 125-ös készletét. 


 


Címkék: vélemény motor nélkül motorok jogsi 125 ös érdeklobby

A bejegyzés trackback címe:

https://cinikusmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr152592331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vodildo 2011.01.18. 17:50:45

Mindent leírtál, amit a témához hozzá lehet fűzni...
Aztán most jöhet a nagy csuklások időszaka:-)))

Loren Kriszta 2011.01.19. 16:45:40

@vodildo:
Köszönöm, a visszajelzésekből úgy látom akik motoroznak értik. A többi meg nem érdekel. :)
A csuklás pedig folyamatos...bezzeg ha jó kis konform lennék!

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2011.01.22. 14:49:54

Azért annyira nem rossz kezdeményezés, de tényleg vannak hibái pl.: ahhoz, hogy vezethess jogsival motort le kéne tenni egy alap forgalmi vezetést úgy mint a 16-17 éves srácok és ha sikerül, akkor embertől függően + vezetői oktatás is és aztán mindenki mehet amerre lát ( nekem csak ennyi vele a bajom)

Loren Kriszta 2011.01.23. 11:08:00

@Attis10: Igen, így korrekt és elég nagy szűrő lenne, de sajnos ilyesmiről nem hallottam a tervek között.
süti beállítások módosítása